Emil Ławecki zwycięzcą II Bitwy tenorów na róże!

W II Bitwie tenorów na róże, która uświetniła jubileusz 10-lecia Mazowieckiego Teatru Muzycznego zwycięzcą został polski śpiewak – Emil Ławecki. To jemu publiczność Wielkiej Gali w Studio S1 Polskiego Radia oraz telewidzowie w pierwszym w historii sms-owym głosowaniu podczas koncertu muzyki klasycznej przyznali tytuł Najlepszego Tenora i Platynową Różę.

W II Bitwie tenorów na róże  wzięło udział czterech znakomitych tenorów, którzy ariami operowymi, pieśniami i duetami operetkowymi walczyli o miano najlepszego tenora, zbliżonego kunsztem wokalnym do ideału wokalnego Jana Kiepury – patrona teatru. Artystom towarzyszyła Orkiestra Mazowieckiego Teatru Muzycznego pod dyrekcją Warcisława Kunca oraz znakomite śpiewaczki – wspaniałe divy operowe: Aleksandra Novina-Chacińska, Joanna Moskowicz, Agnieszka Piass oraz Alicja Węgorzewska. Koncert na żywo transmitowała TVP Warszawa. Zwycięzcę publiczność gali wybrała poprzez głosowanie różami, a telewidzowie – sms-ami. Wieczór poprowadzili: Alicja Węgorzewska, dyrektor MTeatru oraz Jerzy Snakowski, znawca teatru muzycznego, opery, operetki, musicalu.

Alicja Węgorzewska i Jerzy Snakowski 1Fot. Michał Skobieński

Alicja Węgorzewska i Jerzy Snakowski 1Fot. Michał Skobieński

Wielką, jubileuszową Galę otworzył Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego, który objął wydarzenie honorowym patronatem. – W czasach, gdy instytucje kultury upadają, jest człowiek, który je wspiera i o nie dba – podkreśliła  Alicja Węgorzewska, dyrektor MTeatru.

Tuż po oficjalnym otwarciu, tenorzy rozpoczęli ostrą walkę – wpierw na arie operowe. Tomasz Krzysica – jeden z najlepszych polskich tenorów, koncertujący na prestiżowych scenach, utytułowany śpiewak o charakterystycznej ciepłej barwie głosu, słynący z niezwykle stylowych wykonań – rozpoczął batalię od arii Leńskiego “Kuda, Kuda” z opery Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego. Jingxin Tan – świetny chiński śpiewak, absolwent Gdańskiej Akademii Muzycznej – postanowił ująć publiczność słynną arią Księcia Mantui  “La donna e mobile” z opery Rigoletto G. Verdiego. Jakub Gąska – tenor, związany z Teatrem Muzycznym w Lublinie, zdobywca wielu konkursowych laurów – postawił na polską nutę i zaśpiewał arię Jontka “Szumią jodły” z opery Halka S. Moniuszki.

Emil Ławecki – 29-letni, wybitny absolwent Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Ryszarda Karczykowskiego, który 3 lata temu zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego-Opery Narodowej – wybrał operowy przebój – arię Nemorina “Una furtive lagrima” z “Napoju miłosnego” G. Donizettiego.

Emil Ławecki 1Fot. Michał Skobieński

Emil Ławecki 1Fot. Michał Skobieński

W kolejnej rundzie, czterej tenorzy, walczyli o głosy publiczności pieśniami neapolitańskimi. Jednak to trzecia runda – w której znalazły się miłosne duety z operetek “Książniczka czardasza” i “Wesoła wdówka” – okazała się decydująca. Gorące brawa zebrali Tomasz Krzysica i Agnieszka Piass za duet Silvy i Edwina  “Jakże mam ci wytłumaczyć”. Jakub Gąska i Joanna Moskowicz zaśpiewali kolejny duet z “Księżniczki czardasza” – “Co sie dzieje, oszaleję”. Emil Ławecki i Aleksandra Novina-Chacińska postawili na zachwycający duet “Tłumy fraków” z tej samej operetki.

Ogromny aplauz zdobyli Jingxin Tan i Alicja Węgorzewska za brawurowe i energetyczne wykonanie duetu Hanny i Daniła “Usta milczą, dusza śpiewa” z “Wesołej wdówki”. Dodatkowo chiński tenor zaskoczył wszystkich świetną polszczyzną!

Tomasz Krzysica i Agnieszka Piass Fot. Michał Skobieński

Tomasz Krzysica i Agnieszka Piass Fot. Michał Skobieński

W drugiej części wieczoru artyści wykonali najsłynniejsze czardasze z literatury operetkowej. Prawdziwy hit – czardasza V. Montiego porywająco zagrał  wirtuoz skrzypiec Bogdan Kierejsza. Emocje sięgnęły zenitu, gdy wszyscy tenorzy zaśpiewali “O sole mio”.

Po zliczeniu róż i sms-ów telewidzów, a także po głosowaniu muzyków orkiestry, przyznane zostały następujące laury:

Nagrodę Dyrektor MTeatru otrzymali Jinxing Tan i Jakub Gąska. Nagrodę Orkiestry zdobył Tomasz Krzysica.  Zwycięzcą II Bitwy tenorów na róże został Emil Ławecki. Nagrodę Telewidzów wręczył mu Sławomir Majcher, dyrektor TVP Warszawa, Nagrodę Publiczności Najlepszy tenor otrzymał z rąk Marszałka Województwa Mazowieckiego – Adama Struzika.

 


 

Emil ŁaweckiAbsolwent Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Ryszarda Karczykowskiego. W 2012 roku zadebiutował w Teatrze Wielkim- Operze Narodowej w studenckim przedstawieniu Sen nocy letniej Benjamina Brittena. Brał udział w takich inscenizacjach operowych, jak Don Giovanni Wolfganga Amadeusza Mozarta, Ciotunia Mirosławy Florczak do tekstu Aleksandra Fredry oraz Spiskowcy Franza Schuberta, kreując w nich pierwszoplanowe role.

Współpracuje również z wieloma zespołami wokalnymi i kameralnymi chórami: Chórem Akademii Leona Koźmińskiego, Chórem Kameralnym Mazowieckiego Teatru Muzycznego, zespołem Ars Antiqua, zespołem Ars Chori, z którymi wykonuje partie chóralne i solowe, odnosząc sukcesy w konkursach i na festiwalach w kraju i zagranicą, ale przede wszystkim dając dziesiątki koncertów z muzyką wokalną różnych epok. Jest współzałożycielem i dyrygentem oktetu wokalnego Manufaktura Dźwięku. Jest laureatem I nagrody w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie w 2014 roku.

 

 

O Autorze

Kocham Teatr
Kocham Teatr 169 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele więcej.

Zobacz również:

Ciekawostki 0 komentarzy

Akcja “Rodzic w teatrze”

Jesteś rodzicem? Chcesz wybrać się do Teatru, ale nie masz z kim zostawić dziecka? Mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie! “Rodzic w Teatrze” zapewni Tobie i Twojemu dziecku niezapomniane wrażenia. Na

Wydarzenia 0 komentarzy

Przesłuchanie do opery „Die sieben Todsünden”

Scena Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej we współpracy z Fundacją Luna + i amerykańską Fundacją Kurta Weilla zaprasza na przesłuchanie do opery Die sieben Todsünden („Siedem grzechów głównych”) Kurta Weilla i

Felietony 0 komentarzy

Erving Goffman i człowiek w teatrze życia codziennego

Teatr nie jest jedynie tekstem kultury ściśle powiązanym ze scenicznością oraz widowiskowością. Już William Szekspir porównywał życie ludzkie do teatru, w którym każdy ma do odegrania swoją, wyznaczoną rolę. We

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!