Festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica

Czwartego września w Warszawie rozpocznie się pierwszy festiwal Oper Barokowych Dramma per Musica, pod czas którego odbędzie się 19 wydarzeń muzycznych i wystąpi ponad 100 atystów w tym 40 wokalistów. Jest on inicjatywą, a raczej spełnieniem marzeń Stowarzyszenia Miłośników Sztuki barokowej Dramma per Musica, Warszwskiej Opery kameralnej i Muzeum Łazienek królewskich.

Royal Baroque Ensemble

Marzenie te ma na celu odtworzenie na scenie dzieł europejskich mistrzów baroku takich jak G.F Händel, A. Vivaldi czy J. P. Rameau oraz danie możliwości zaprezentowania się młodym polskim artystom a również zapoznanie i oczarowanie Polaków sztuką opery barokowej. Oprócz spektakli operowych będzie można usłyszeć koncerty kameralne i recitale .

Głównym wydarzeniem muzycznym festiwali będzie „Orelando” wystawiany w Teatrze królewskim w Łazienkach. Spektakl odbędzie się w reżyserii Natalii Kozłowskiej i pod kierownictwem muzycznym Lilianny Stawarz. Będzie on pierwszą polską realizacją opery GEORG FRIEDRICH HÄNDEL „Orelando”.

Il Giardino d'amore

To historia pełna tragizmu i zarazem komediowości, rycerza, który walczy w imię swej miłości. Jego szalona miłość jest kontrastowana kobiecą miłością Dorindy, która jest cierpliwa i pełna wyrozumiałości. Fabuła rozgrywa się w lesie, przez co świetnie komponuje się ze scenerią Łazienek Królewskich. “Orelando” jest operą o uczuciach i ludzkiej bezradności, pełną subtelności, która ma poruszyć widzów, jak zeszłoroczny projekt Stowarzyszenia Dramma per Musica, który również i w tym roku zawita na festiwalu. Chodzi oczywiście o „Agrippinę ” Händela również w reżyserii Natalii Kozłowskiej i oprawie muzycznej Orkiestry Royal Baroque Ensemble pod kierownictwem  Lilianny Stawarz. „Agrippina” to natomiast czarna komedia polityczno-miłosna i może opowiedziana językiem XVIII-wiecznej opery jest ona niezwykle aktualna.

Buxtehude

Pozostała część programu także brzmi bardzo zachęcająco, będzie można się na nim wzruszyć, ale i pośmiać. Poznać kunszt muzyki i Opery barokowej, nawet granej na instrumentach z tamtejszej epoki, między innymi dzięki takim wykonawcą jak: Teatro Alla Moda, Olga Pasiecznik, Kacper Szelążek, {OH} Orkiestra Historyczna, Andrzej Mastalarz, czy Il Giardino d’Amore.  Warto również dodać na zakończenie, iż może Łazienki królewskie, w których ma się odbyć większość występów nie do końca się komponują z epoką samego Baroku, ale za to idealnie pełnią swoje pierwotne przeznaczenie. Bawią i uczą zarazem jak tego sobie życzył założyciel Teatru Królewskiego i publicznego w Polsce Król Stanisław August Poniatowski.

Program festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica

 

O Autorze

Anna Franczak
Anna Franczak 5 Post

Studentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Miłośniczka Pantomimy. Pasjonatka jazdy konnej. Swój czas wolny poświęca dzieciom w stajni hipoterapeutycznej.

Zobacz również:

Recenzje 0 komentarzy

Posadzimy sobie nowy sad…

„Wiśniowy sad”, reż Agnieszka Glińska Dla bohaterów dramatu Czechowa odcięcie się od wspomnień, własnych doświadczeń, pozostawienie w tyle przeszłości i akceptacja nowego porządku okazały się trudne i bolesne. Wiśniowy sad

na co do teatru? 0 komentarzy

Kompleks Portnoya – wciąga i zachwyca!

Kompleks Portnoya – Sztuka jest na tyle wciągająca, aktorzy przekonujący a całość tak dobrze zrealizowana, że nie jest to zmarnowany czas.

Aktualności 0 komentarzy

Konstantin Stanisławski, człowiek który zrewolucjonizował teatr

Mistrz ze zmienionym nazwiskiem Konstantin Stanisławski to nazwisko, które zapisało się wielkimi literami w historii nie tylko rosyjskiego, ale i światowego teatru. Ten urodzony w 1868 roku, w Moskwie aktor

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!