Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits – recenzja

„Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits” tytuł sztuki intryguje. Widz może przyjść do teatru już z pewnymi wyobrażeniami czego dotyczyć będzie spektakl. Na pewno będzie zaskoczony tym, jak potraktowano Sienkiewicza i jego bohaterów. Zaskakuje już sama scenografia – scena przeobraża się w orlikowe boisko, na którym aktorzy trenują różne sporty i użalają się nad tym, jak „jest źle”. Z pomocą przybywa im sam wielki pisarz – Henryk Sienkiewicz. W tej roli znany satyryk Krzysztof Materna – jego Sienkiewicz jest taki bardziej współczesny, mniej w nim patosu, a więcej humoru.

HENRYK SIENKIEWICZ GREATEST HITS - Teatr Imka

HENRYK SIENKIEWICZ GREATEST HITS – Teatr Imka

To właśnie Sienkiewicz staje się w dalszej części reżyserem spektaklu, który steruje aktorami i przedstawia nam kolejne sceny, zmieniające się jak w kalejdoskopie. Nie brakuje tu walecznego Kmicica z „Potopu”, egzotyki rodem z „Pustyni i Puszczy” czy wzruszeń od „Janka Muzykanta”.

HENRYK SIENKIEWICZ GREATEST HITS - Teatr Imka

HENRYK SIENKIEWICZ GREATEST HITS – Teatr Imka

Sceny poszatkowane, ale razem spójne, zabawne, odarte z wzniosłości. Nowym bohaterom Sienkiewicza nie brakuje poczucia humoru, które ma właśnie służyć „ku pokrzepieniu serc”. Taki jest cel sztuki – pokrzepić, bo przecież „jest źle” i Polacy na nowo potrzebują Sienkiewicza, ale może już w nowszym wydaniu. Śmiech staje się lekarstwem na czarną rzeczywistość. Dodatkową warstwę daje obrazowi oprawa muzyczna – i świetne piosenki, które aktorzy serwują nam w kluczowych scenach.

Czy na sztukę warto iść? Jeżeli chcemy spojrzeć na szkolnych bohaterów z książek inaczej, jeżeli chcemy się pośmiać (czasem do łez), to warto.

Bilety na spektakl, możesz kupić tutaj


“Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits”

scenariusz i reżyseria: Krzysztof Materna

muzyka: Janusz Stokłosa

kostiumy: Marta Ostrowicz

światło: Katarzyna Parczewska

występują: Magdalena Boczarska, Olga Bołądź, Hanna Konarowska, Patrycja Soliman, Tomasz Karolak, Andrzej Konopka, Cezary Kosiński, Adam Krawczuk, Krzysztof Materna, Maciej Wierzbicki, Rafał Zawierucha

Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits - recenzja - kochamteatr.plReviewed by KochamTeatr.pl on.„Henryk Sienkiewicz. Greatest Hits” tytuł sztuki intryguje. Widz może przyjść do teatru już z pewnymi wyobrażeniami czego dotyczyć będzie spektakl. Na pewno będzie zaskoczony tym, jak potraktowano Sienkiewicza i jego bohaterów. Rating: 5

O Autorze

Kocham Teatr
Kocham Teatr 169 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele więcej.

Ocena

Ocena
4/5

4

Warto się wybrać
4
Podsumowanie

Sceny poszatkowane, ale razem spójne, zabawne, odarte z wzniosłości. Nowym bohaterom Sienkiewicza nie brakuje poczucia humoru, które ma właśnie służyć „ku pokrzepieniu serc”. Taki jest cel sztuki – pokrzepić, bo przecież „jest źle” i Polacy na nowo potrzebują Sienkiewicza, ale może już w nowszym wydaniu. Śmiech staje się lekarstwem na czarną rzeczywistość. Dodatkową warstwę daje obrazowi oprawa muzyczna – i świetne piosenki, które aktorzy serwują nam w kluczowych scenach. Czy na sztukę warto iść? Jeżeli chcemy spojrzeć na szkolnych bohaterów z książek inaczej, jeżeli chcemy się pośmiać (czasem do łez), to warto.

Zobacz również:

Bez kategorii 2 komentarze

9 najlepszych polskich musicali

Najlepsze musicale mają to do siebie, że zapamiętujemy je na długo. Przed oczyma mamy fantastyczną scenografię, perfekcyjny taniec aktorów, a przez kolejnych kilka dni po obcowaniu z musicalem nucimy melodie, a słowa piosenek znamy na pamięć. Czy polskie teatry mają się czym pochwalić, jeśli chodzi o musical? Sprawdźcie listę najlepszych musicali w Polsce.

Aktualności 1 komentarz

Wychowanie dziecka, a teatr

W wychowaniu dziecka powinno się pamiętać, by zapewnić mu jak najwięcej bodźców, by stymulować jego rozwój, pobudzać ciekawość świata i kreatywność. Jednym ze sposobów pozwalających osiągnąć takie rezultaty jest zabieranie

Bez kategorii 0 komentarzy

Erving Goffman i człowiek w teatrze życia codziennego

Teatr nie jest jedynie tekstem kultury ściśle powiązanym ze scenicznością oraz widowiskowością. Już William Szekspir porównywał życie ludzkie do teatru, w którym każdy ma do odegrania swoją, wyznaczoną rolę. We

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!