IDOMENEO, KRÓL KRETY – recenzja

Niesamowita atmosfera Warszawskiej Opery Kameralnej sprawia, że od razu po wejściu czujesz się w innym świecie. Wnętrza w stylu początku dwudziestego wieku, komfortowa i elegancka szklana weranda, gdzie można napić się aromatycznej kawy i przygotować się do kilkugodzinnej przygody z IDOMENEO, KRÓL KRETY.IDOMENEO, RE DI CRETA warszawska opera kameralana1

IDOMENEO, KRÓL KRETY – przygotowanie

Warto powiedzieć kilka słów o przygotowaniu się. Od jakiegoś czasu próbuję pokazać mężowi zalety tego gatunku sztuki, ale ciągle napotykam się na komentarze: «Nie rozumiem tekstów, rozpraszają mnie wyświetlane tłumaczenia włoskich arii, dlatego nie mogę się skupić na muzyce, grze aktorskiej itd.» Myślę, że błędem jest nie przeczytać coś o operze, jej fabule, o warunkach, w jakich kompozytor ją tworzył.

I taki błąd popełniliśmy tym razem. Przyszliśmy z mężem na operę zupełnie nieprzygotowani, ale ja zdążyłam w pierwszej przerwie przeczytać cokolwiek, mąż niestety nie miał takiej możliwości.

IDOMENEO, KRÓL KRETY – słów kilka…

Nie jestem wielkim znawcą muzyki klasycznej, ale mogę powiedzieć, że muzyka Mozarta w IDOMENEO, KRÓL KRIDOMENEO, RE DI CRETA warszawska opera kameralana2ETY jest piękna i przejmująca z wieloma warstwami instrumentalnymi i głosowymi.

W akcie pierwszym IDOMENEO, KRÓL KRETY nieprzyjemnie zaskoczyła scenografia – jest dość skromna – oraz skrzywione miny wykonawczyni roli Ilii. Postanowiłam więc zamknąć oczy i delektować sięmuzyką. Najprzyjemniej ze wszystkich słuchało się wykonawcę roli Idomeneusza, myślę, że właśnie on był gwiazdą wieczoru. Warto odznaczyć też wykonawczyni roli Electry – śpiewała z ogromnym zaangażowaniem emocjonalnym. W drugim i trzecim aktach pojawienie się Neptuna i potwora mitycznego było całkiem efektowne, poczułam się w samym środku wydarzeń, przejęłam się dramatyzmem kluczowych arii solistów, które harmonijnie otaczała muzyka orkiestry. W przerwach słyszałam od widzów o jakichś błędach muzycznych, ale zauważyłam tylko kilka nierównych brzmień głosowych podczas partii chóralnych. Mimo to, uważam jednak, że było to dobre przedstawienie zarówno muzycznie, wokalnie jak i wizualnie.

IDOMENEO, KRÓL KRETY - Recenzja KochamTeatr.plReviewed by Recenzja KochamTeatr.pl on.IDOMENEO, KRÓL KRETY - recenzja. Warto powiedzieć kilka słów o przygotowaniu się...Uważam jednak, że było to dobre przedstawienie zarówno muzycznie... Rating:

O Autorze

Ocena

ocena
4/5

4

Warto się wybrać
4
Podsumowanie

Mimo to, uważam jednak, że było to dobre przedstawienie zarówno muzycznie, wokalnie jak i wizualnie.

Zobacz również:

Moja historia: ANDRZEJ SEWERYN

Opowiem Wam swoją historię. O moim życiu na scenie i w kulisach. O ludziach, którzy mnie otaczali –  moich mistrzach i przyjaciołach. O tym, co mnie ukształtowało i o tym,

Ludzie 0 komentarzy

Paszporty “Polityki” 2016 – nominacje

Ogłoszono nominacje do nagród Paszporty Polityki 2016 r. W kategorii Teatr zostali nominowani: reżyserka Agata Duda Gracz, choreograf Paweł Sakowicz, reżyserka Anna Smolar. Poniżej przedstawiamy sylwetki nominowanych. Agata Duda-Gracz, reżyserka

Aktualności 0 komentarzy

WTRĄĆ SWOJE TRZY GROSZE! vol. 3 – Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera

WTRĄĆ SWOJE TRZY GROSZE! vol. 3 – Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera ➤ Start: czwartek, 11 lutego ➤ Zasada jest prosta – im szybciej, tym taniej! W każdym miesiącu na wybrane

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!