IDOMENEO, KRÓL KRETY – recenzja

Niesamowita atmosfera Warszawskiej Opery Kameralnej sprawia, że od razu po wejściu czujesz się w innym świecie. Wnętrza w stylu początku dwudziestego wieku, komfortowa i elegancka szklana weranda, gdzie można napić się aromatycznej kawy i przygotować się do kilkugodzinnej przygody z IDOMENEO, KRÓL KRETY.IDOMENEO, RE DI CRETA warszawska opera kameralana1

IDOMENEO, KRÓL KRETY – przygotowanie

Warto powiedzieć kilka słów o przygotowaniu się. Od jakiegoś czasu próbuję pokazać mężowi zalety tego gatunku sztuki, ale ciągle napotykam się na komentarze: «Nie rozumiem tekstów, rozpraszają mnie wyświetlane tłumaczenia włoskich arii, dlatego nie mogę się skupić na muzyce, grze aktorskiej itd.» Myślę, że błędem jest nie przeczytać coś o operze, jej fabule, o warunkach, w jakich kompozytor ją tworzył.

I taki błąd popełniliśmy tym razem. Przyszliśmy z mężem na operę zupełnie nieprzygotowani, ale ja zdążyłam w pierwszej przerwie przeczytać cokolwiek, mąż niestety nie miał takiej możliwości.

IDOMENEO, KRÓL KRETY – słów kilka…

Nie jestem wielkim znawcą muzyki klasycznej, ale mogę powiedzieć, że muzyka Mozarta w IDOMENEO, KRÓL KRIDOMENEO, RE DI CRETA warszawska opera kameralana2ETY jest piękna i przejmująca z wieloma warstwami instrumentalnymi i głosowymi.

W akcie pierwszym IDOMENEO, KRÓL KRETY nieprzyjemnie zaskoczyła scenografia – jest dość skromna – oraz skrzywione miny wykonawczyni roli Ilii. Postanowiłam więc zamknąć oczy i delektować sięmuzyką. Najprzyjemniej ze wszystkich słuchało się wykonawcę roli Idomeneusza, myślę, że właśnie on był gwiazdą wieczoru. Warto odznaczyć też wykonawczyni roli Electry – śpiewała z ogromnym zaangażowaniem emocjonalnym. W drugim i trzecim aktach pojawienie się Neptuna i potwora mitycznego było całkiem efektowne, poczułam się w samym środku wydarzeń, przejęłam się dramatyzmem kluczowych arii solistów, które harmonijnie otaczała muzyka orkiestry. W przerwach słyszałam od widzów o jakichś błędach muzycznych, ale zauważyłam tylko kilka nierównych brzmień głosowych podczas partii chóralnych. Mimo to, uważam jednak, że było to dobre przedstawienie zarówno muzycznie, wokalnie jak i wizualnie.

IDOMENEO, KRÓL KRETY - Recenzja KochamTeatr.plReviewed by Recenzja KochamTeatr.pl on.IDOMENEO, KRÓL KRETY - recenzja. Warto powiedzieć kilka słów o przygotowaniu się...Uważam jednak, że było to dobre przedstawienie zarówno muzycznie... Rating:

O Autorze

Ocena

ocena
4/5

4

Warto się wybrać
4
Podsumowanie

Mimo to, uważam jednak, że było to dobre przedstawienie zarówno muzycznie, wokalnie jak i wizualnie.

Zobacz również:

Aktualności 0 komentarzy

Di, Viv i Rose. Porusza, bawi, zastanawia!

“Kiedyś myślałam, że dorastanie razem to nic więcej niż rośnięcie obok siebie, ale teraz wiem, że to, jak rośniesz, w którą stronę – zależy od ludzi, którzy rosną razem z

Aktualności 0 komentarzy

STRÓŻU MÓJ | NOCNY OBCHÓD PO TR WARSZAWA

Instalacja teatralna Dominiki Biernat z udziałem portierów TR Warszawa. Przez trzy noce portierzy będą oprowadzać pojedynczych widzów po budynku TR Warszawa i pokazywać przestrzenie na co dzień niedostępne dla publiczności.

Aktualności 2 komentarze

9 najlepszych polskich musicali

Najlepsze musicale mają to do siebie, że zapamiętujemy je na długo. Przed oczyma mamy fantastyczną scenografię, perfekcyjny taniec aktorów, a przez kolejnych kilka dni po obcowaniu z musicalem nucimy melodie, a słowa piosenek znamy na pamięć. Czy polskie teatry mają się czym pochwalić, jeśli chodzi o musical? Sprawdźcie listę najlepszych musicali w Polsce.

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!