Operetka niedoceniona- czyli co się działo w Mazowieckim Teatrze Muzycznym

Operetki rzadko goszczą w repertuarach teatrów i oper. Dlaczego? Bo są zbyt śmieszne? Zbyt długie? Zbyt nudne? A może zbyt trudne? Ciężko znaleźć jedną odpowiedź, ustalmy, że są po prostu mało popularne, a  tym samym mało opłacalne dla placówek kulturowych. Dlatego chwali się, że Mazowiecki Teatr Muzyczny podjął się tego, jakże mało popularnego tematu i rozpoczął cykl Konstelacje Gwiazd, Operetkowy Zawrót Głowy Jerzego Snakowskiego. Pierwszym zaproszonym gościem był tenor i sopranista Jacek Laszczkowski.

Jacek Laszczkowski - fot. mteatr.pl 1

Prelekcja Snakowskiego miała formę rozrywkowego show, gdzie jednak nie zabrakło elementów edukacyjnych. Widzowie zostali wprowadzeni do świata XVIII-wiecznej francuskiej operetki, gdzie omawialiśmy słynne przedstawienie Jakuba Offenbacha „Orfeusz w piekle”. Idealny balans, anegdot, żartów, rozmów oraz poważnych refleksji nad stanem polskiej operetki, sprawił, że nie zauważyłam, kiedy minęła pierwsza godzina przedstawienia (a muszę się przyznać, że trochę mi mina zrzedła, jak usłyszałam przy kasie, ze całość ma trwać prawie trzy godzinny).

Mistrz, który przyprowadza ucznia- ta idea przyświecała drugiej części spotkania. W tym wypadku mistrzem- był sam Jacek Laszczkowski, a uczniem, albo raczej uczennicą była sopranistka Aleksandra Wiwała. W rozmowie z Jerzym Snakowskim, opowiadali o swoich początkach w operze i przygodach na scenie. Potem zostaliśmy uraczeni, ponad tuzinem duetów i arii z najsłynniejszych operetek na świecie.

Jacek Laszczkowski - fot. mteatr.pl 1

Muszę się przyznać, ze nie jestem melomanem muzyki operowej, powinnam nawet stwierdzić, że jestem laikiem w tej dziedzinie, a mimo to bawiłam się świetnie. Śmiałam się w tych samych momentach, co reszta widzów, a kiedy klaskano na bis, zaśpiewano to, co najbardziej utkwiło mi w pamięci: duet Hanny i Daniła z operetki Wesoła Wdówka: Usta milczą, dusza śpiewa.

Już 8 listopada, będziemy mogli powtórnie wejść do świata operetki. Tym razem gwiazdą wieczoru będzie Edyta Piasecka.

Więcej info na MTeatr.pl

 


 

 

O Autorze

Kocham Teatr
Kocham Teatr 169 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele więcej.

Zobacz również:

Aktualności 0 komentarzy

REZYDENCJA W STUDIO TEATRALNYM KOŁO – Warsztaty!

Stowarzyszenie Studio Teatralne Koło zaprasza na cztery weekendy warsztatów mistrzowskich z wybitnymi artystami, specjalistami i praktykami teatru. Nauczymy Cię jak zbudować własny język, założyć zespół, zorganizować pracę i  zawalczyć o

Aktualności 0 komentarzy

Ukraińska/Polska Dżuma? – recenzja

Pomimo mojego braku zachwytu nad przedstawieniem uważam, że warto je zobaczyć i powiedzieć głośno, że stała się rzecz ważna. Ukraiński teatr był do tej pory terra incognito w Polsce, kraju Kantora, Grotowskiego, Warlikowskiego, Lupy czy Jarzyny. W kraju słowiańskim, który przecież tak wiele łączy z ukraińską kulturą, a którego losy (także w kontekście sztuki) potoczyły się tak różnie w przeciągu ostatnich 20 laty. „Ukraiński Dekameron” to gra zespołowa stwarzająca świadomość kolektywną, która u mnie wywołuje tęsknotę za dawną Polską z jej słowiańskim charakterem: śpiewem, gościnnością i życiem na wsi. Misją Teatru Polskiego (której bardzo kibicuję) jest zacieśnianie więzów z naszymi sąsiadami w Europe Środkowo-Wschodniej. Nie traktujmy jednak tej wymiany jednostronnie z zachodnią wyższością.

Recenzje 0 komentarzy

Spektakl “Proszę słonia” – Teatr Andersa w Lublinie

14 marca w lubelskim Teatrze im. Hansa Christiana Andersena miała miejsce premiera spektaklu „Proszę słonia”. Bajka została wyreżyserowana przez Arkadiusza Klucznika, który tym razem zdecydował się wykorzystać znany utwór Jerzego

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!