Otwarcie sezonu w Teatrze Collegium Nobilium

Intensywna i bogata w doznania kulturalne jesień w Teatrze Collegium Nobilium, przy ul. Miodowej. Zapraszamy widzów na wspaniałe spektakle – m. in. „Mędrole”  w reż. Małgorzaty Flegel, wg J. Tischnera, „Otello” w reż. Grażyny Kani.

Już 23 września zapraszamy na premierę „Mędroli”, spektaklu przygotowanego przez studentów III roku Aktorstwa Teatru Muzycznego, pod kierownictwem dr hab. Małgorzaty Flegel. Studenci podjęli się niełatwego zadania interpretacji „Historii filozofii po góralsku” wg księdza profesora J. Tischnera. Skoncentrowani na technicznej stronie językowej, a jak wiadomo, gwara góralska jest bardzo wymagającym materiałem do opanowania, potrafili ruchem, muzyką i gestami nadać współczesne znaczenie zagadnieniom filozoficznym i egzystencjalnym. Młodzieńcze rozważania pozostawiają widzów z ważnymi pytaniami o świat, człowieka i wartości.

W październiku sięgniemy po zawsze aktualnego Shakespeare’a, ale „Otello” w interpretacji p. Grażyny Kani i studentów IV roku wydziału Aktorskiego na pewno zaskoczy widzów mocnym przekazem. Będą mogli go obejrzeć tylko widzowie, którzy ukończyli 18 lat. Autor opracowania, po które sięgnęła Grażyna Kania, nie waha się używać ostrego języka, chcąc w ten sposób podkreślić starą prawdę,
że świat pozbawiony miłości, którym rządzą jej substytuty – kariera, seks, intrygi – staje się pełen przemocy i okrucieństwa. Premiera – 6 października, a próba medialna – 3 października o godz. 10.00.

8 grudnia – kolejna premiera spektaklu dyplomowego, tym razem Wawrzyniec Kostrzewski – reżyser wielokrotnie nagradzany przez twórców teatralnych – wraz ze studentami IV roku Wydziału Aktorskiego, chciałby przybliżyć widzom postać Jean Paul Marata kontrowersyjnej postaci Rewolucji Francuskiej. Spektakl będzie nosił tytuł „Męczeństwo i śmierć Jean Paul Marata”.

Na scenę wraca „Bal w operze” Juliana Tuwima, w reż. Anny Sroki-Hryń, z muzyką wybitnego pianisty – Leszka Możdżera i opieką artystyczną wspaniałego profesora – Ryszarda Peryta. Spektakl niezmiennie spotyka się z gorącymi owacjami ze strony publiczności, więc nie mogłoby go zabraknąć również w tym sezonie. Wersja egzaminacyjna została wzbogacona o dodatkowy fragment, którego do tej pory nasi widzowie nie mieli okazji usłyszeć.

projekt zero: WITZELSUCHT świetnie przyjęty w zeszłym sezonie, również powraca na deski TCN. Liwia Bargieł, która jest reżyserem i jednocześnie choreografem spektaklu, zachęca studentów do odważnego pokazywania siebie w każdej scenie, do wyrażania głębokich emocji przede wszystkim poprzez ciało zatracone w tańcu scenicznym.

Kontynuujemy, cieszący się wielką popularnością, cykl InspirATorzy. 13 października naszym gościem specjalnym będzie pani Krystyna Janda. Podobnie jak w zeszłym sezonie, wstęp na wszystkie spotkania z cyklu jest bezpłatny, po wcześniejszej rejestracji.

Po raz pierwszy w historii warszawskiej Akademii Teatralnej odbędzie się w tym miejscu uroczystość odznaczenia tytułem Honoris Causa. Bohaterem wieczoru 16 października będzie prof. Richard Schechner – profesor performatyki w katedrze Tisch School of the Arts na Uniwersytecie Nowojorskim.

W przygotowaniu jest również propozycja bajek dla dzieci, którą będziemy mogli się pochwalić na przełomie grudnia i stycznia.

Kolejne premiery zaplanowane są na początek przyszłego roku. W styczniu swój spektakl przygotowuje w TCN Wojciech Urbański, a na przełomie lutego i marca ze studentami będzie pracowała Anna Augustynowicz.

O Autorze

Kocham Teatr.pl
Kocham Teatr.pl 44 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje spektakli, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele wiele więcej. Zapraszamy!

Zobacz również:

Ludzie 0 komentarzy

Paszporty “Polityki” 2016 – nominacje

Ogłoszono nominacje do nagród Paszporty Polityki 2016 r. W kategorii Teatr zostali nominowani: reżyserka Agata Duda Gracz, choreograf Paweł Sakowicz, reżyserka Anna Smolar. Poniżej przedstawiamy sylwetki nominowanych. Agata Duda-Gracz, reżyserka

Recenzje 0 komentarzy

Ukraińska/Polska Dżuma? – recenzja

Pomimo mojego braku zachwytu nad przedstawieniem uważam, że warto je zobaczyć i powiedzieć głośno, że stała się rzecz ważna. Ukraiński teatr był do tej pory terra incognito w Polsce, kraju Kantora, Grotowskiego, Warlikowskiego, Lupy czy Jarzyny. W kraju słowiańskim, który przecież tak wiele łączy z ukraińską kulturą, a którego losy (także w kontekście sztuki) potoczyły się tak różnie w przeciągu ostatnich 20 laty. „Ukraiński Dekameron” to gra zespołowa stwarzająca świadomość kolektywną, która u mnie wywołuje tęsknotę za dawną Polską z jej słowiańskim charakterem: śpiewem, gościnnością i życiem na wsi. Misją Teatru Polskiego (której bardzo kibicuję) jest zacieśnianie więzów z naszymi sąsiadami w Europe Środkowo-Wschodniej. Nie traktujmy jednak tej wymiany jednostronnie z zachodnią wyższością.

na co do teatru? 0 komentarzy

„Pięć ostatnich lat” – gorąca premiera w Teatrze ROMA!

Trwają przygotowania do zupełnie wyjątkowej premiery w Teatrze Muzycznym Roma. Na deskach Novej Sceny zobaczymy kameralny musical, która uwodzi piękną historią, przeplecioną wspaniałymi kompozycjami muzycznymi.

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!