Paweł Passini

Paweł Passini

Reżyser teatralny, kompozytor. Jeden z prekursorów nurtu teatru interaktywnego w Polsce. Założyciel pierwszego na świecie teatru internetowego neTTheatre. Absolwent Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej. Wcześniej studiował na Uniwersytecie Warszawskim filozofię i kulturoznawstwo. Jako spektakl dyplomowy zrealizował “Dybbuka” Szymona An-skiego w poznańskim Teatrze Nowym. Związany z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych “Gardzienice” i Instytutem Badania Twórczości Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. Jest założycielem i wykładowcą Lubelskiego Studium Teatralnego prowadzonego przez Uniwersytet M. Curie – Skłodowskiej.

Pracował m.in. w Izraelu, Finlandii, USA, w Indiach, we Włoszech, Grecji i na Cyprze, w swej karierze ma także epizody aktorskie. Wyreżyserował m.in. “Zbrodnię z premedytacją” Witolda Gombrowicza w Teatrze Miejskim w Gdyni, “Klątwę” Stanisława Wyspiańskiego i “Ifigenię w Aulidzie” Eurypidesa w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, “Artaud – Sobowtór i jego teatr” w warszawskim Teatrze Studio i “Amszela Kafkę” w Teatrze Polskim we Wrocławiu. 1 sierpnia 2008 roku w Muzeum Powstania Warszawskiego przygotował “Hamleta 44” wg Szekspira.  W 2007 roku na scenie krakowskiej Łaźni Nowej wyreżyserował “Odpoczywanie” – pierwszy na świecie spektakl pokazywany na żywo w Internecie. W 2007 roku powstał także kolejny spektakl Passiniego – “Sczeźli!” wg tekstów Tadeusza Kantora.

Passini jest Stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, laureatem Złotych Masek za “Ifigenię w Aulidzie”, “Słownik Chazarski – Dzieci Snów”, Nagrody Głównej XXIX Opolskiego Festiwalu Konfrontacje Klasyki za reżyserię “Klątwy” oraz Nagrody im. Konrada Swinarskiego za spektakl “Morrison/Śmiercisyn”. Swoje autorskie spektakle “Turandot” oraz “Kukła. Księga Blasku” prezentował na FRINGE Festival w Edynburgu, gdzie otrzymał Herald Angel i Total Theater Award.

Oprócz pracy artystycznej Passini wraz ze swoim zespołem prowadzi także działalność laboratoryjną i dydaktyczną m.in międzynarodowy projekt badania nad technikami aktorskimi w tragedii antycznej Dynamika Metamorfozy realizowany przez Stowarzyszenie Artystów “Bliski Wschód” i Instytut Grotowskiego we Wrocławiu.

Jego ostatnie realizacje to:

“HIDEOUT/Kryjówka” (neTTheatre, Lublin/Warszawa),

“DZIADY. Twierdza Brześć” (IAM/ATD, Brześć, Białoruś),

“HALKA/HAITI” (Cazale, Haiti/Polski Pawilon na Biennale w Wenecji),

“BIEGUNY” (neTTheatre Lublin/ Teatr Maska Rzeszów),

“Y” (Teatr Muzyczny Capitol, Wrocław),

“ZNAK JONASZA” (neTTheatre, Lublin/Warszawa),

“MATKI” (Teatr Żydowski, Warszawa).

O Autorze

Kocham Teatr
Kocham Teatr 169 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele więcej.

Zobacz również:

na co do teatru? 0 komentarzy

Premiera komedii “Szabasowa dziewczyna”

14 stycznia Teatr Żydowski zaprasza na kolejną premierę poza dotychczasową siedzibą przy Placu Grzybowskim. Komedia “Szabasowa dziewczyna” w reż. Marcina Sławińskiego wystawiana będzie w dniach 14-16 stycznia i 10-12 lutego

Aktualności 0 komentarzy

Premiera finalistów konkursu POLOWANIE NA MOTYLE

O Spektaklu LIFE IS CRUEL, PEOPLE ARE BAD czyli życie jest ciężkie:

To szara rzeczywistość przedarła się do bajkowego życia Maćka, czy też zupełnie zwyczajny Maciek postanowił wskoczyć do króliczej nory? Tego raczej nie zgadniemy. Zresztą sam Maciek niewiele z tego rozumie. Jedno jest pewne. Kiedy nieco nieogarnięty chłopiec spotyka na swojej drodzę kapitana Fontybassa i jego Gubiny nagle wszystko nabiera zupełnie innego tempa i zyskuje nowe znaczenia.

Aktualności 0 komentarzy

Teatr wg Balcerowicza, czy zmierzamy do katastrofy?

Sztuka Bogajewskiej broni się dobrymi rolami kobiet: Anna Gajewska w roli kobiety sukcesu (Olga), pozornie zdystansowana Masza (w tej roli Agnieszka Warchulska) reagująca histerycznie na życiowe niepowodzenia, spontaniczna Irmina (Anna Szymańczyk) oraz wyrachowana i zdecydowana żona Andrieja – Natasza (Paula Kinaszewska). Każda z nich skupiona jest jednak na odgrywaniu swojej roli, wygłaszaniu monologów czy rzucaniu się na podłogę. Brak tu punktów styczności. Brakuje także przenikania, relacji, naturalnych powiązań jakie wytwarzają się w życiu każdego z nas. I tak marzenia sióstr pozostają niespełnione, a zegar wciąż tyka i przypomina o zbliżającym się upadku… a może jednak…?

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!