Paweł Passini

Paweł Passini

Reżyser teatralny, kompozytor. Jeden z prekursorów nurtu teatru interaktywnego w Polsce. Założyciel pierwszego na świecie teatru internetowego neTTheatre. Absolwent Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej. Wcześniej studiował na Uniwersytecie Warszawskim filozofię i kulturoznawstwo. Jako spektakl dyplomowy zrealizował “Dybbuka” Szymona An-skiego w poznańskim Teatrze Nowym. Związany z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych “Gardzienice” i Instytutem Badania Twórczości Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. Jest założycielem i wykładowcą Lubelskiego Studium Teatralnego prowadzonego przez Uniwersytet M. Curie – Skłodowskiej.

Pracował m.in. w Izraelu, Finlandii, USA, w Indiach, we Włoszech, Grecji i na Cyprze, w swej karierze ma także epizody aktorskie. Wyreżyserował m.in. “Zbrodnię z premedytacją” Witolda Gombrowicza w Teatrze Miejskim w Gdyni, “Klątwę” Stanisława Wyspiańskiego i “Ifigenię w Aulidzie” Eurypidesa w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, “Artaud – Sobowtór i jego teatr” w warszawskim Teatrze Studio i “Amszela Kafkę” w Teatrze Polskim we Wrocławiu. 1 sierpnia 2008 roku w Muzeum Powstania Warszawskiego przygotował “Hamleta 44” wg Szekspira.  W 2007 roku na scenie krakowskiej Łaźni Nowej wyreżyserował “Odpoczywanie” – pierwszy na świecie spektakl pokazywany na żywo w Internecie. W 2007 roku powstał także kolejny spektakl Passiniego – “Sczeźli!” wg tekstów Tadeusza Kantora.

Passini jest Stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, laureatem Złotych Masek za “Ifigenię w Aulidzie”, “Słownik Chazarski – Dzieci Snów”, Nagrody Głównej XXIX Opolskiego Festiwalu Konfrontacje Klasyki za reżyserię “Klątwy” oraz Nagrody im. Konrada Swinarskiego za spektakl “Morrison/Śmiercisyn”. Swoje autorskie spektakle “Turandot” oraz “Kukła. Księga Blasku” prezentował na FRINGE Festival w Edynburgu, gdzie otrzymał Herald Angel i Total Theater Award.

Oprócz pracy artystycznej Passini wraz ze swoim zespołem prowadzi także działalność laboratoryjną i dydaktyczną m.in międzynarodowy projekt badania nad technikami aktorskimi w tragedii antycznej Dynamika Metamorfozy realizowany przez Stowarzyszenie Artystów “Bliski Wschód” i Instytut Grotowskiego we Wrocławiu.

Jego ostatnie realizacje to:

“HIDEOUT/Kryjówka” (neTTheatre, Lublin/Warszawa),

“DZIADY. Twierdza Brześć” (IAM/ATD, Brześć, Białoruś),

“HALKA/HAITI” (Cazale, Haiti/Polski Pawilon na Biennale w Wenecji),

“BIEGUNY” (neTTheatre Lublin/ Teatr Maska Rzeszów),

“Y” (Teatr Muzyczny Capitol, Wrocław),

“ZNAK JONASZA” (neTTheatre, Lublin/Warszawa),

“MATKI” (Teatr Żydowski, Warszawa).

O Autorze

Kocham Teatr
Kocham Teatr 169 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele więcej.

Zobacz również:

na co do teatru? 0 komentarzy

Cyd- tragikomedia na deskach Teatru Polskiego

„ Cyd ” w reżyserii Ivana Alexandre’a jest właśnie próbą rekonstrukcji tej polskiej prapremiery przed parą królewską.

Aktualności 0 komentarzy

Posadzimy sobie nowy sad…

„Wiśniowy sad”, reż Agnieszka Glińska Dla bohaterów dramatu Czechowa odcięcie się od wspomnień, własnych doświadczeń, pozostawienie w tyle przeszłości i akceptacja nowego porządku okazały się trudne i bolesne. Wiśniowy sad

Recenzje 0 komentarzy

Romeo i Julia – wersja współczesna

Romeo i Julia to para znana każdemu. Bohaterowie przez wieki byli symbolem nieszczęśliwej miłości, stanowili źródło inspiracji dla wielu artystów. Być może język utworów Szekspira nie zawsze trafia do współczesnej

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!