Piloci – Teatr Roma. Światowa premiera już 7 października!

„PILOCI” to musical inspirowany wydarzeniami historycznymi z lat 30. i 40. ubiegłego wieku, przede wszystkim związanymi z Bitwą o Anglię. To także pełna emocji opowieść o miłości brutalnie przerwanej przez II wojnę światową, o wielkim uczuciu łączącym Jana, młodego polskiego lotnika i Ninę, warszawską aktorkę kabaretową i piosenkarkę.

W październiku i listopadzie zeszłego roku odbyły się przesłuchania do ról. Do Teatru Muzycznego ROMA zgłosiło się blisko 600 osób, z których wyłoniono około 70 aktorów, wokalistów i tancerzy, którzy wezmą udział w realizacji. Są wśród nich artyści, którzy brali już udział we wcześniejszych spektaklach w TM ROMA, ale są i tacy dla których będzie to debiut na tej scenie.

Próby rozpoczęły się w kwietniu. Trwają również prace nad scenografią, kostiumami. Filmy i animacje, które będą integralną częścią inscenizacji przygotowuje Platige Image.

BILETY

Piloci Roma

Piloci Roma

Wojciech Kępczyński, autor libretta, reżyser:
Po wielu naszych premierach światowych tytułów takich jak na przykład „Upiór w operze”, „Koty”, „Les Miserables” czy ostatnio „Mamma Mia!”, przyszła pora na polski musical. O takim spektaklu myślałem od dawna, tym bardziej, że jest to temat bliski mi ze względów rodzinnych: dwaj bracia mojej Babci brali udział w Bitwie o Anglię. „Piloci” nie są rekonstrukcją faktów. To fantazja, burzliwa opowieść o trudnych wyborach podejmowanych przez naszych bohaterów w obliczu dramatycznych wydarzeń.

Michał Wojnarowski, autor tekstów piosenek:

Opowiadamy tę fabułę dzisiejszym językiem. Mimo poważnych tematów nie uciekamy od humoru, żartu czy zabawy słowem. Na pewno natomiast chcemy uciec od stereotypów. Piosenek w tym musicalu będzie sporo i ich teksty będą nie tylko rozwijać i komentować akcję, ale jednocześnie będą różnież charakteryzować bohaterów.

Jakub Lubowicz, współautor muzyki:
Warstwa muzyczna „Pilotów” to efekt naszych wieloletnich doświadczeń oraz eksperymentów muzycznych. Od początku naszej twórczości i aktywności zawodowej poruszamy się w różnych gatunkach muzycznych. Czas akcji „Pilotów” jest precyzyjnie określony, ale muzyka, pomimo wielu nawiązań stylistycznych do epoki, będzie elegancko „ubrana” we współczesny garnitur. Usłyszymy właściwe dla gatunku musicalu songi oparte na długich melodyjnych frazach, ale także nowoczesne rytmy i brzmienia. Do udziału w tym spektaklu będzie zaangażowana pełna orkiestra.

Sebastian Gonciarz, II reżyser, scenariusze walk powietrznych:
To dla mnie zaszczyt pracować przy spektaklu, który przypomina o losach polskich pilotów z czasów II Wojny Światowej. Ich historia bywa niedoceniana przez Polaków, a dla Anglików, zwłaszcza z dzisiejszej perspektywy, wydaje się wręcz nieco wstydliwa.

Agnieszka Brańska, choreograf:
Historia, którą opowiadamy, to dla mnie też bardzo osobisty temat, bo mój dziadek, ojciec mojej mamy, był pilotem i walczył w Bitwie o Anglię. Zresztą potem już nigdy nie wrócił do Polski i osiedlił się w Preston, gdzie do emerytury pracował w fabryce samolotów i tam też umarł. A sentymentalna podróż do stylistyki tańca lat 40. XX wieku, rzecz jasna przetworzonej i uwspółcześnionej, to oczywiście duże zawodowe wyzwanie.

Jeremi Brodnicki, scenograf:
Chcemy osiągnąć efekt przenikania się elementów dekoracji scenicznej i projekcji na ekranach. Zachowujemy wierność realiom epoki, ale staramy się nadać wszystkim elementom pewną jednolitą, charakterystyczną, malarską stylizację, pamiętając , że nie robimy dokumentu o tamtych czasach, tylko musical.

Kamil Pohl, reżyser scenografii cyfrowej i animacji (Platige Image):
Co ważne, nie animujemy tylko cyfrowej scenografii. Projektujemy i tworzymy całe światy, tworzymy interaktywną animację, tak by filmy i sceniczne elementy stanowiły dopełnienie, a nie kontrapunkt naszej historii.

TWÓRCY I REALIZATORZY SPEKTAKLU:
Libretto i reżyseria – Wojciech Kępczyński
Teksty piosenek – Michał Wojnarowski
Muzyka – Jakub Lubowicz, Dawid Lubowicz
II reżyser, scenariusze walk powietrznych – Sebastian Gonciarz
Kierownictwo muzyczne – Jakub Lubowicz
Scenografia – Jeremi Brodnicki
Kostiumy – Dorota Kołodyńska
Choreografia – Agnieszka Brańska
Przygotowanie wokalne – Lena Zuchniak, Jacek Kotlarski
Reżyseria filmów i animacji – Kamil Pohl, (Platige Image)
Fryzury – Jaga Hupało
Charakteryzacja – Sergiusz Osmański
Reżyseria światła – Marc Heinz
Reżyseria dźwięku – Paweł Kacprzycki
II reżyser dźwięku – Jan Kluszewski
Kierownictwo techniczne – Anna Waś
Asystent kierownika muzycznego, realizacja nagrań – Piotr Skórka
Asystent choreografa – Mariusz Bocianowski
Współpraca scenograficzna – Bartłomiej Grzegorz Wilk
Współpraca kostiumologiczna – Arek Chrustowski, Anna Adamek
Konsultacja historyczna – Sławomir Koper
Konsultacja d/s mundurów – Andrzej Szenajch
Logo oraz projekt plakatu – Karol Mańk
Produkcja – Ewa Bara, Alina Różankiewicz

O Autorze

Kocham Teatr.pl
Kocham Teatr.pl 44 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje spektakli, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele wiele więcej. Zapraszamy!

Zobacz również:

Recenzje 0 komentarzy

W starych dekoracjach- Różewicz w Teatrze Soho

Tadeusz Różewicz- jako prozaik jest warty zobaczenia. Jeśli jednak, drogi ewentualny widzu, nie przekonują Cię, ani egzystencjonalne pytania Różewicza, ani piękna scenografia, to opłaca się wybrać na to przedstawienie, choćby tylko dla Henryka Talara

na co do teatru? 0 komentarzy

Teatr wg Balcerowicza, czy zmierzamy do katastrofy?

Sztuka Bogajewskiej broni się dobrymi rolami kobiet: Anna Gajewska w roli kobiety sukcesu (Olga), pozornie zdystansowana Masza (w tej roli Agnieszka Warchulska) reagująca histerycznie na życiowe niepowodzenia, spontaniczna Irmina (Anna Szymańczyk) oraz wyrachowana i zdecydowana żona Andrieja – Natasza (Paula Kinaszewska). Każda z nich skupiona jest jednak na odgrywaniu swojej roli, wygłaszaniu monologów czy rzucaniu się na podłogę. Brak tu punktów styczności. Brakuje także przenikania, relacji, naturalnych powiązań jakie wytwarzają się w życiu każdego z nas. I tak marzenia sióstr pozostają niespełnione, a zegar wciąż tyka i przypomina o zbliżającym się upadku… a może jednak…?

Felietony 0 komentarzy

Święte oburzenie, czyli… 5 sztuk, które obrażają uczucia religijne

W teatrze, jak w każdej dziedzinie sztuki, zdarzają się kontrowersyjne spektakle teatralne, które nie trafiają w gust każdego. Zdarza się, że obrażają uczucia religijne. Czy ich istnienie obnaża pustkę instytucjonalności

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!