PIOTRUŚ PAN – Studio Buffo

Musical „Piotruś Pan” miał swoją światową prapremierę 27 lutego 2000 roku na scenie Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, gdzie gościł przez 3 sezony i obejrzało go 200 000 widzów.

piotrus-pan-studio-buffoA oto co na temat „Piotrusia Pana” napisał w programie autor libretta, legendarny Jeremi Przybora:
„Piotruś Pan” Jamesa M. Barrie’go należy do arcydzieł literatury wielo-, a co najmniej dwupokoleniowej. Jest przeznaczony zarówno dla dzieci, jak i dla rodziców. Przeznaczenie takie charakteryzuje zresztą wszystkie mądre, nazwijmy to, baśnie: „Alicje w krainie czarów”, „Kubusia Puchatka”, „Mary Poppins”[… ] Co jednak sprawiło, że z tej wielkiej dziecięcej literatury właśnie „Piotruś Pan” urzekł mnie szczególnie?… Chyba jednak nie sprawiła tego jedynie mądrość i niezwykłość opowieści o Piotrusiu. O napisaniu tego musicalu przesądziło to, co różni dzieło Barrie’go od innych dzieł tego gatunku. A różni je tak silnie zarysowany wątek miłosny, […] w postaci tak wysublimowanej i subtelnej, że chciałoby się rzec – wyrafinowanej, gdyby nie chodziło tu o miłość najczystszą i najpiękniejszą, bo – macierzyńską.”


KUP BILET


„Premiera „Piotrusia Pana” Jeremiego Przybory i Janusza Stokłosy przygotowana przez Janusza Józefowicza w warszawskiej Romie zelektryzowała artystów i publiczność. Widzowie i krytycy uznali ją już następnego dnia za wydarzenie sezonu. …”
Jan Bończa – Szabłowski „Rzeczpospolita”, luty 2000r.

piotrus-pan-studio-buffo2
Dostępny i wysmakowany, bajeczny i głęboko życiowy musical „Piotruś Pan” jest nośnikiem niesłychanej, pozytywnej energii. W aktualnej ofercie kulturalnej łatwo dostrzec duży deficyt spektakli kierowanych zarówno do bardzo młodego odbiorcy jak i do całej rodziny. Chcemy zapełnić tą lukę oferując widzom spektakl na najwyższym artystycznym poziomie, który jednocześnie będzie przystępny i mądry. Odbiorcą musicalu będzie cała rodzina, od wnuka po babcię.

Twórcy:

Libretto i teksty piosenek – JEREMI PRZYBORA
Muzyka – JANUSZ STOKŁOSA
Inscenizacja, choreografia i reżyseria – JANUSZ JÓZEFOWICZ

Scenografia – ANDRZEJ WORON
Dźwięk – JAKUB NOWAKOWSKI
Światło – SŁAWOMIR ZWIERZYŃSKI
Wizualizacje – MATEUSZ BĘDZIŃSKI
Przygotowanie materiałów muzycznych – JAROSŁAW REGULSKI
Asystent reżysera i materiały filmowe – JAKUB JÓZEFOWICZ
Asystent reżysera i choreografa – BARBARA DESKA
Korepetycje wokalne – MARIOLA NAPIERALSKA
Opieka nad dziećmi – DANUTA FIDUSIEWICZ
Inspicjent i szef sceny – MAREK LESZEK

Obsada PIOTRUŚ PAN :

Wojciech Paszkowski – Pan Darling / Kapitan Hak
Anna Frankowska – Mrugacz – Pani Darling
Natasza Urbańska – Tygrysica z Lilią w Zębach / Dorosła Wendy
Mariusz Czajka – Sznaps
Radosław Maciński – Wódz Olbrzymia Panter Mniejsza
Witold Sosulski – Piotruś Pan
Amelia Kaczmarczyk – Wendy
Amelia Paszyńska – Jane
Mateusz Ceran – Jaś
Artur Kozłowski  – Miś
Krzysztof Grabowski – Dubel
Igor Grabowski – Powtórka
Filip Milczarczyk – Trombal
Stanisław Pawłowski – Rybol
Leon Natan-Paszek – Szpic
Tabasco – Nana
Druga obsada:
Aleksandra Popławska – Tygrysica z Lilią w Zębach
Antoni Scardina – Piotruś Pan
Gabriela Kurzac  – Wendy
Ola Kosińska – Jane
Wojciech Maciejewski – Jaś
Ambroży Żychiewicz – Trombal
Antoni Świerczyński – Rybol
Michał Tyc – Szpic

O Autorze

Kocham Teatr
Kocham Teatr 169 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele więcej.

Zobacz również:

Aktualności 0 komentarzy

Operetka niedoceniona- czyli co się działo w Mazowieckim Teatrze Muzycznym

Operetki rzadko goszczą w repertuarach teatrów i oper. Dlaczego? Bo są zbyt śmieszne? Zbyt długie? Zbyt nudne? A może zbyt trudne? Ciężko znaleźć jedną odpowiedź, ustalmy, że są po prostu

Wydarzenia 0 komentarzy

Studencki Ogólnopolski Festiwal Teatralny “Kontestacje”

XIII SOFT “Kontestacje” zbliżają się wielkimi krokami! Tegoroczny Festiwal odbędzie się w dniach 20-23. 04 w Chatce Żaka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym programem. Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny!

Aktualności 0 komentarzy

Jan Klata – wzniecanie pyłu na scenie

Słuchacz głośnej muzyki. Jedyny teatralny reżyser z irokezem. Preferuje mundur, glany i zwykłe koszulki. Buntownik, rewolucjonista polskiego teatru. Od lat wzbudza ambiwalentne emocje wśród teatralnych widzów. Szokuje kontrowersyjnymi wizjami.  Początki

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!