Rozwód Figara – premiera już dzisiaj!

ROZWÓD FIGARA Elena Langer

Tuż przed premierą spotkanie z reżyserem i autorem libretta “Rozwodu Figara” – Davidem Pountneyem, które odbędzie się 17 lutego o godz. 18:00 w sali im. Wojciecha Drabowicza. Moderatorem rozmowy będzie dramaturg Krystian Lada. Wstęp wolny.

Premiera 17 II 2017

opera w dwóch aktach
libretto David Pountney
na podstawie sztuki La Mere coupable Pierre’a Beaumarchais
i Figaro läßt sich scheiden Ödöna von Horvátha

Oryginalna angielska wersja językowa z polskimi napisami

kierownictwo muzyczne Tadeusz Kozłowski
reżyseria David Pountney
przekaz reżyserski Robin Tebbutt
scenografia Ralph Koltai
asystent scenografa Robin Don
kostiumy Sue Blane
reżyseria świateł Linus Fellbom
współpraca muzyczna Katarzyna Tomala

obsada:

Hrabia Almaviva Stanisław Kuflyuk
Hrabina Almaviva Magdalena Nowacka
Zuzanna Joanna Freszel
Figaro Robert Gierlach
Cherub Tomasz Raczkiewicz
Angelika Joanna Kędzior
Serafin Magdalena Wachowska
Major Alan Oke

Sztorm rewolucji obnaża obsesje i rozterki natury ludzkiej w polskiej premierze współczesnej opery „Rozwód Figara”. 

W kraju targanym rewolucją tajemniczy Major usiłuje doprowadzić arystokratyczną rodzinę Almavivy do rozpadu. Źródłem jego władzy nad ludźmi jest znajomość ich głęboko skrywanych tajemnic. Major nie zawaha się knuć podstępnych intryg, użyć szantażu i manipulować uczuciami bohaterów. Zamek Almavivy, niegdyś miejsce gorących romansów i szalonych zabaw, zostaje przemieniony w przytułek dla psychicznie chorych. Czy w porewolucyjnej rzeczywistości jest jeszcze miejsce na miłość, zaufanie i szczęście rodzinne?

“Rozwód Figara” (Figaro Gets a Divorce) to owoc współpracy rosyjskiej kompozytorki młodego pokolenia Eleny Langer oraz jednej z najbardziej uznanych osobowości współczesnej opery, brytyjskiego librecisty i reżysera Davida Pountneya. Spektakl został stworzony jako zwieńczenie trylogii o Figarze i jest kontynuacją losów postaci znanych z „Cyrulika sewilskiego” Rossiniego i „Wesela Figara” Mozarta. Ta poetycka parabola społeczeństwa w momencie przewrotu ukazuje indywidualne konsekwencje wielkich wydarzeń historycznych. Misternie skonstruowana intryga libretta przywołuje atmosferę filmów Pasoliniego. Kompozycja Eleny Langer nawiązuje do tradycji wielkich oper neoklasycznych, z dziełami Strawińskiego i Brittena na czele, mistrzowsko łącząc operową wokalistykę i XX-wieczny symfonizm z teatralną ironią i groteską.

O Autorze

Kocham Teatr
Kocham Teatr 169 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele więcej.

Zobacz również:

na co do teatru? 0 komentarzy

W starych dekoracjach- Różewicz w Teatrze Soho

Tadeusz Różewicz- jako prozaik jest warty zobaczenia. Jeśli jednak, drogi ewentualny widzu, nie przekonują Cię, ani egzystencjonalne pytania Różewicza, ani piękna scenografia, to opłaca się wybrać na to przedstawienie, choćby tylko dla Henryka Talara

Recenzje 0 komentarzy

IDOMENEO, KRÓL KRETY – recenzja

IDOMENEO, KRÓL KRETY – recenzja. Warto powiedzieć kilka słów o przygotowaniu się…Uważam jednak, że było to dobre przedstawienie zarówno muzycznie…

na co do teatru? 0 komentarzy

Festiwal Teatralny InQbator – Teatr się obnosi

Stendhal twierdził, że powieść jest zwierciadłem obnoszącym się po gościńcu. Ale sześć dotychczasowych edycji festiwalu InQbator pokazuje, że tym, co po gościńcu obnosi się dziś najchętniej, jest teatr. Między 15 a 17 września na ostrołęckich gościńcach znów pojawią się aktorzy. Będą bawić, wzruszać, niepokoić i zaskakiwać. Rusza 7. edycja Festiwalu Teatralnego InQbator.

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!