Wkrótce wyjątkowa premiera w MOS

In Dreams Begin Responsibilities [zobowiązania rozpoczynają się w snach]

to najnowszy spektakl-instalacja w reżyserii Magdy Szpecht oparty na opowiadaniu Delmore’a Schwartza. To wyjątkowy projekt rozpisany na czwórkę aktorów, muzyków i widzów swobodnie przemieszczających się w teatralnej przestrzeni. Premiera 4 lutego na scenie Małopolskiego Ogrodu Sztuki.

Schwartz to jeden z tych zapomnianych autorów, których odkrywa się, czytając książki pisarzy lepiej zapamiętanych przez historię literatury. W swoich czasach uważany był za geniusza, mówiło się, że jest amerykańskim Eliotem. Doceniał go Nabokov, Lou Reed uważał, że nie byłby Lou Reedem, gdyby nie Delmore Schwartz. Po debiucie w 1938 roku 21-letni Schwartz trafił na szczyt. Chwalono bezpretensjonalność jego tekstów, umiejętność opowiadania o miłości oraz minimalizm. Kultowe stało się tytułowe opowiadanie, zdaniem krytyki Schwartz nigdy później nie napisał nic lepszego. Umarł zapomniany 11 lipca 1966 roku.

Siła In dreams…bierze się z gestu odwrócenia, którego Schwartz używa, by opowiedzieć o relacji ze swoimi rodzicami. Obserwujemy ich zanim bohater przychodzi na świat – są jeszcze młodzi, niepokojąco bliscy, niewygodnie do niego podobni. Widzimy, jak marzą o miłości, która zmienia świat i jak boleśnie się rozczarowują. Schwartz zajmuje się czynnością wspominania, nakładania estetycznych filtrów na przeszłość – pokazuje, że naga pamięć nie istnieje. Odkrycie to, mocno zakorzenione w historii rozwijającego się wówczas fabularnego i dźwiękowego filmu, musiało budzić gorące emocje. Na przykład takie, które sprawiają, że będąc w kinie nagle wstajemy i krzyczymy do bohaterów filmu: “Nie róbcie tego! Oboje możecie jeszcze zmienić zdanie. Nic dobrego z tego nie wyniknie, tylko żal, nienawiść, awantury i dwoje dzieci o parszywych charakterach.”

Spektakl przygotowuje Magdalena Szpecht, jedna z najciekawszych i najodważniejszych reżyserek młodego pokolenia. W wyróżnionym w 22. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej spektaklu „Schubert. Romantyczna kompozycja na dwunastu wykonawców i kwartet smyczkowy” pokazała w jak interesujący sposób potrafi uczynić z muzyki głównego bohatera spektaklu. Głośny był jej debiutancki spektakl „Delfin który mnie kochał”.

Spektakl powstaje w ramach projektu NOWA MUZYKA W NOWYM TEATRZE.

Bilety na spektakle 5 i 9 lutego oraz 15 i 16 marca dostępne w rezerwacji (12 424 45 25/28) oraz w sprzedaży w kasie Teatru i ONLINE.

Bilety:
Normalny – 35 zł
Ulgowy – 25 zł
miejsca nienumerowane

O Autorze

Kocham Teatr
Kocham Teatr 169 Post

Kocham Teatr to portal dedykowany wszystkim miłośnikom sztuk teatralnych. Znajdziesz u Nas najnowsze wiadomości, ciekawostki, recenzje, ranking, kalendarz wydarzeń i wiele więcej.

Zobacz również:

Aktualności 0 komentarzy

Boska Komedia. Międzynarodowy Festiwal Teatralny

Organizowany przez Teatr Łaźnia Nowa i Krakowskie Biuro Festiwalowe Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia to wielkie święto sceny – konkurs przedstawień, showcase oraz przegląd prapremier i debiutów w jednym!  

Aktualności 0 komentarzy

Top 3 – artykuły 2016 roku

Poniżej prezentujemy 3 najbardziej poczytne artykuły w 2016 roku! Numer 1:  9 najlepszych polskich musicali Sprawdź: http://kochamteatr.pl/9-najlepszych-polskich-musicali/  Numer 2: Erving Goffman i człowiek w teatrze życia codziennego Sprawdź: http://kochamteatr.pl/erving-goffman/ Numer 3:

na co do teatru? 0 komentarzy

IDOMENEO, RE DI CRETA w Warszawskiej Operze Kameralnej

DOMENEO, RE DI CRETA powstał w 1780 roku na zamówienie teatru dworskiego elektora bawarskiego Karla Theodora.

0 komentarzy

Bądź pierwszy i !

skomentuj tutaj!